1) obsługa kancelaryjna i organizacyjna Rady Gminy,
2) organizacyjno – techniczne przygotowanie posiedzeń Rady Gminy i jej komisji,
3) przygotowanie i terminowe wysyłanie materiałów i zaproszeń na posiedzenia Rady Gminy,
4) sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Gminy i jej komisji,
5) prowadzenie rejestrów uchwał Rady Gminy , wniosków i interpelacji radnych,
6) przekazywanie uchwał Rady Gminy do legalizacji oraz publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego oraz przekazywanie ich do realizacji poszczególnym komórkom organizacyjnym urzędu,
7) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
8) współpraca z sołectwami w zakresie spraw administracyjnych,
9) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
10) obsługa kancelaryjna i administracyjno – techniczna sekretariatu,
11) umieszczanie na tablicach informacyjnych ogłoszeń, uchwał i zarządzeń,
12) zaopatrzenie urzędu w materiały kancelaryjno - biurowe,
13) prowadzenie ewidencji używanych i wycofywanych pieczęci urzędowych,
14) prowadzenie rejestru korespondencji wpływających do urzędu oraz korespondencji wychodzącej,
15) prowadzenie biblioteki gminnej,
16) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych,
17) udzielanie informacji adresowej organom ścigania i wymiaru sprawiedliwości,
18) prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
19) prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
20) prowadzenie archiwum zakładowego,
21) przyjmowanie oświadczeń i zeznań świadków oraz wydawanie zaświadczeń związanych z pracą w rolnictwie,
22) prowadzenie spraw zawiązanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność gminy w zakresie uregulowanym ustawą o gospodarce nieruchomościami,
23) prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia,
24) regulowanie stanu prawnego w księgach wieczystych dla nieruchomości niezbędnych do wykupu lub wywłaszczania oraz regulowanie stanu prawnego nieruchomości gminnych,
25) prowadzenie rejestru nieruchomości stanowiących własność gminy,
26) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów,
27) prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczeń,
28) prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa i leśnictwa,
29) koordynowanie zakupów sprzętu komputerowego,
30) nadzór nad redagowaniem strony internetowej urzędu,
31) nadzór i rozbudowa sieci komputerowej,
32) administracja serwera i sieci,
33) obsługa gospodarcza urzędu.